Klage-instanser

Opdateret 27. feb. 2011

Hvis der rettes en klage mod DIG, bør du ikke udtale dig, hverken i tale eller skrift, før du har rådført dig med en kompetent person, se "Klager - vejledning".

AMK/abulancer

Klager over AMK/ambulancers indsats for Vagtlægeordningen rettes til:

Regionen / Primær Sundhed

Kopi til VAGTCHEFEN !

Forkert behandling

Patienter, som er fejlbehandlet kan, indtil 2 år efter at de har opdaget det, indsende klage til:

Sundhedsvæsenets Patientklagenævn
Frederiksborggade 15, 1360 København K
Tlf: 33 38 95 00

Klager kan også sendes til Embedslægen

Lægens opførsel

Klage over en læges opførsel eller fortolkning af overenskomsten sendes inden 6 uger til:

Regionen / Primær Sundhed

Hvis regionen ikke mener at kunne afvise klagen, skal den forelægges Samarbejdsudvalget.

Kollega

Kollegiale klager over vagtlæger sendes til den lokale vagt-chef for den kollega, der klages over.
Kollegiale klager over vagt-chefer sendes Lægevagtudvalget.

Serviceniveau

Borgeres klage over indholdet i vagtlægeordningen (service-niveau) kan indsendes til Region Midtjylland

Forespørgsler fra borgere

Du kan henvise til vagtchefen hvis en borger spørger om noget vedr. klage over lægevagten, som du ikke selv vil udtale dig om.